mandag den 27. februar 2012

Farverige frikadeller

Når man begiver sig ud i at bruge pulpen fra grøntsagsjuicen, ja så ved man aldrig helt hvilket resultat, man ender med... ;-)

Det blev egentligt helt godt i frikadellerne her.

Jeg plejer at bruge godt med grøntsager i vores frikadeller, så som løg, rød peber, squash osv., men det giver alligevel et andet...måske mere blødt og farverigt resultat med pulp.
Men absolut ikke ringere! Blot billigere! (selvfølgelig forudsat at du juicer... og pulpen oftest ender i skraldespanden)

Til frikadellerne havde jeg først juicet gulerødder, broccolistokke, squash og lidt rødbede og tog så pulpen fra, inden jeg fortsatte med at juice selleri, æbler, citron, ingefær osv. Men det er jo en smags sag, hvad du vil have i dine frikadeller.


Her kommer opskriften på mine deller:
400 g. hakket kød (f.eks. kyllingekød) Jeg brugte hakket hønsekød fra Hanegal
2 løg
3 fed hvidløg
1 æg
200 g. pulp
Havsalt
Peber
Stærk paprika
Stødt muskatnød
Kokosolie til stegning

Løg og hvidløg hakkes fint i minihakker. Bland løgene med det hakkede kød og tilsæt æg, pulp og krydderier. Rør det hele godt sammen og form til små frikadeller, som steges i kokosolie.

Ingen kommentarer: