tirsdag den 21. april 2015

Vandmelon-pizza

Idag har vi fejret Sarahs 5 års fødselsdag i børnehaven med grovboller m. smør og vandmelon-pizza. Og en miniæske smarties til at runde af på. Fordi damen selvfølgelig skulle have lov at dele lidt "normalt" ud også ;-).

Jeg vil rigtig gerne være fortaler for sunde fødselsdage. Rigtig gerne. Men jeg vil nødigt lade barnet komme i klemme og føle sig anderledes, fordi mor nu har en anden (sund!) dagsorden. Derfor synes jeg, at fordelingen mest-sundt-og-(meget)-lidt-usundt går an. Medmindre man desideret har en nul-sukker politik i institutionen; det gør det selvfølgelig meget lettere for alle. Både forældre og børn. 



























Jeg havde været i det lokale pizzaria og tiltuske mig tomme pizza-bakker, så vandmelon-pizzaerne tog sig bedst ud :-). Selvom jeg samtidig var en anelse bange for alle børnenes skuffede blikke, når de opdagede, at det slet ikke var rigtig pizza! Men den tanke blev gjort til skamme, for børnene var vilde med det. Og Sarah (og jeg) havde haft det sjovt med at lave dem.











































Da vi kom hjem efter fødselsdagen, fortsatte Sarah og dejlig veninde med at lave sjov med den vandmelon (og anden frugt), vi havde i overskud. 

 Det kom der disse skønne sommeris ud af - efter et par timer i fryseren. 





...og en masse andet skæg og ballade ;-)








Ingen kommentarer: